• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

flexlimit... inte bara dyrt...

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
A

Anonym2019053

Gäst
Poäng: 0
Vad surt men det kommer bli vanligare bland de mindre seriösa aktörerna (eller de som tar ut hutlös ränta ska man kanske säga) att även om man betalar i förtid så ska man pröjsa "hela"räntan. Så gör OPR tex, Lånebelopp 30 000 kr, belopp att betala tillbaka 59 000 kr, lånetid 12 månader. Tänkte att om man betalar tillbaka på 6 månader så slipper man räntan men icke, 59 000 att betala tillbaka oavsett om man vill lösa lånet i förtid eller inte. Så det gäller att läsa villkoren ordentligt!

Det stämmer inte. Opr är ett annuitetslån, jag har själv betalat tillbaka och då bara betalat ränta för den perioden jag haft krediten.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 559
Poäng
5 137
Det stämmer inte. Opr är ett annuitetslån, jag har själv betalat tillbaka och då bara betalat ränta för den perioden jag haft krediten.
Intressant att du påstår att det inte stämmer som att om du vet bättre än jag hur det gått med mitt lån. Du kanske kunde skrivit istället att "Så var det inte för mig"

Det stämmer i mitt fall!
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Det har hänt mig också. Skulle vilja säga det beror på dagsformen om man kan ta ut igen eller om man bara betala ränta och ingen amortering. Ingen vet, inte ens OPR.
 

MyLife

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
70
Poäng
227
Nu gjorde Everyday+ samma som Flexlimit. Betalade in 4200 kr och några dagar senare kom det sms att "Din tillgängliga kredit är 350 kr". Hahahahaha.... Skulle betala räknigar och tänkte att jag betalar Everyday+ först så slipper jag ligga efter och sen kan jag ta ut ca 2800 kr till räkningar... men det blev bara 350 kr som inte räcker. Kunde inte ens gråta... trots att läget är akut och jag hade räknat med att kunna ta ut, kände mig bara likgiltig (försvarsmekanism säkert).
En stor nackdel som Everyday+ har utöver räntan är ju uttagsavgiften på15%! Ur etiskt perspektiv är de så kassa du kan ha fått kredit på 25 men skulden ökar som mest va min på 35! För de har någon konstig logik att det finns utrymme fastän din totala skuld är långt över beviljad kreditgräns. Detta är prio 1 bli av med den enda jag har kvar enligt gamla regler 5%ränta per månad blir 60 % per år och sedan ev. Uttagsavgifter på det!
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Flexlimit, när man loggar in där (för att kolla lånet) med e-leg så vill dem att man godkänner instantor. Kommer dem kolla banktransaktioner igen? :mad:
Usla kredit
Hade löst hela beloppet och vill kolla om det är 0 kr att betala eller om allt gick till ränta som ni andra har skrivit. Summan var runt 3400 och hade det bara en månad ungefär.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 559
Poäng
5 137
Alla deras krediter är annuitet. Bara att läsa deras SEKKI innan du snackar skit.

https://assets.ctfassets.net/yb8gyx...SI/aa0cee00f75831d6bb1f76bd31f103d2/SEKKI.pdf
Men lilla gubben, du verkar inte må bra! Du släpper stinkande aggressioner i vårt snälla forum ;)
Behöver du en kram? Jag snackar inte skit anonymt i alla fall. Och du verkar fatta trögt så jag lägger ingen mer energi på att förklara för dig vad som hände med mitt OPR lån, tro vad du vill, I don't give a shit!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp